Alla inlägg den 1 juli 2017

Av Maj-Britt - 1 juli 2017 21:59

I dag blev det dags igen för en Gällivaretur för käre Smörhalvan. Då de inte kan sätta in en ny shunt måste han till Gällivare sjukhus, och där blir han kvar till i morgon. Jag ber så innerligt att han ska orka med alla transporter hit och dit, men nu ville han själv åka. Betydligt piggare efter näringsdroppet var han också, och det kändes bra. I dag fick han också en liggande transportresa, och det behövdes nog.


Här hemma har Gullhönan med familj infunnit sig, och de hann med att krama om Smörhalvan och prata en stund,  innan han åkte iväg. Lille Isak hade tur, och träffade på en ambulans (inte den som for till Gällivare) med snäll förare som visade honom reglagen, blåljus och en kort stund sirenen. Tala om lycka. Tack för att du tog dig tid och förgyllde dagen för en liten kille.


Jag blev också superlycklig då mågstumpen sade att han kunde klippa gräset, men det blev med röjsågen. Stor energi och nu är det klippt, kan man säga. Vår käre vedgranne hjälpte mig att pumpa däcken på gräsklipparen, så jag fick köra den efter mågstumpens framfart. Vilken talang han är. Det har jag inte märkt förut om somrarna, men då har det ju förstås varit välklippt innan de kom på besök. Nu försvann ett bekymmer, och i natt lär vi nog sova gott i hela huset.

....

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards