Alla inlägg under april 2023

Av Maj-Britt - 21 april 2023 08:12

I år så var April månad den bästa - för mig i alla fall. Många kära besök, bländande sol, gnistrande vita vidder som tog mig och kompisen ut på nya färder. Molnformationerna förtjusar på en tur.

 


Så här såg det ut några minuter senare, då ett mörkt moln gjorde entré.

    

En annan morgon var det en helt annan himmel ovanför oss.  

Så blev det påsk.

Familjen Palmgren  - dags för pimpling


 

Snart nappar det


 

Jaaa! Första fisken!

 

Lyckan var total


 


"Jag har ju inte dragselen på mig", tycks Koljo tänka då han fått en stor last i pulkan, som nog chockade mötande 

på skoter. Ni kan vara lugna - sådant kallas spex.


 

Måste vila ett tag...


 

Från en tidig morgontur..


 

Nästa gäng gjorde entré, men någon tyckte om att gosa med Koljo, som nog inte hade något emot det.


 

Väntar medan mamma gör pimpelhålen åtkomliga


 

Några dagar senare.

Familjen Lideskog - mycket ivriga pimplare. På kvällarna blev det mysigt med familjespel och annat.


 

Koljo njöt i solskenet


 

Nu är det aktuellt med kommande upplevelser


 

Några provar nya hål och andra busar och promenerar med Koljo, som kände sig nästan fri med den långa loungelinan.

Jag känner mig glad, då frysen fått flera tillökningar av abborrfiléer.



 

Från en morgontur igen. Den här gången tittade vi på spåren mot älvmynningen.


 



Då har vi vänt om hemåt  

Långt bort mot horisonten ser vi att byn också nåtts av solskenet.

 


Nu har tövädret slagit till och vattenspolat isen, så nu blir det inga fler turer. Jag har respekt för isar och vatten.



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards