Direktlänk till inlägg 13 juli 2021

En kärleksfull helg

Av Maj-Britt - 13 juli 2021 19:36

Lördag 10/7 - då kom Gullhöna med familj, och åkte hem nästa dag mot eftermiddagen, eftersom en skulle jobba på måndag. Då middagen var avklarad blev det dags för fiske. På den första bilden har jag lagt ut Isaks första abborre, och den hade svalt agn och krok ända ner i magsäcken! Det hade ingen annan av oss varit med om. Här visar han fisken , så lillasyster Ebba får se.

 

Hon ser nästan lite rädd ut, men sedan skulle hon också fiska. Det fick bli till nästa dag.


På söndagen fick "vår Mästerkock" Jocke dekorera tårtor. Det var nästan synd att börja äta av dem. Så här såg två ut.

   

Gullhönas storebror kom alldeles oväntat, men lämpligt till en gemensam bild med lillasysters  familj.


 

En kort stund efteråt kom Jockes föräldrar, och då blev lilla yrvädret Ebba glad. Farfar är ju värsta lekledaren, och rullar på golvet så att barnen hamnar i fokus. Här en bild på dem.

 

Lek och fiske stod på schemat, så efter maten blev Ebba trött och ville ha ytterligare påfyllning i sin flaska. Koljo agerade bodyguard, så hon fick ligga i lugn och ro och lyssna till en Plupp-saga, som mamma läste för henne.

 

Koljo älskar Ebba, så han försöker hålla koll på vad hon gör, men lite bekymrad blev han då hans plats blev upptagen då nattgäster skulle ligga där, men det löste han själv efter en stunds funderande.



Senare på dagen fylldes besöksskaran på ytterligare. Gullfia med sin hela familj kom, och Koljo fick träffa kompisen Dizel. Tröttsamt att leka, tycks det som.

 

Då blev det dags för Gullfias familjebild.

 

Några glassekvenser, innan ny fisketur..

   

Hjärtegrynet fick en stor gädda och höll på att åka i sjön själv, men lyckades bärga en av sjöns jägare. Tyvärr var jag inte nere vid sjön och kunde föreviga tillfället, så istället blir det en kusinbild. 

 


Måndag morgon - Koljo och jag sov till kl.7.35, och efter en snabb kisstur skulle Koljo in igen, och fortsatte att sova - till kl.09.00, inna han ville ut i hundhagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maj-Britt - 7 juli 2023 07:47

Så har vi då hunnit in i den sjunde månaden juli, som handlar om skön semester för många, medan andra kämpar vidare. För mig har juli månad blivit en tid då sorg och saknad tagit ett stort kliv närmare mig. Den fjärde, var det precis sex år sedan Smö...

Av Maj-Britt - 21 april 2023 08:12

I år så var April månad den bästa - för mig i alla fall. Många kära besök, bländande sol, gnistrande vita vidder som tog mig och kompisen ut på nya färder. Molnformationerna förtjusar på en tur.     Så här såg det ut några minuter senare, då e...

Av Maj-Britt - 5 mars 2023 18:46


  Gårdagen är förliden, morgondagen har du ej skådat än. I dag hjälper Herren. Så sägs det någonstans, men denna helg har varit förfärlig för mig. I fredags skulle Smörhalvan ha fyllt 66 år, om han fått finnas kvar hos mig, och för sex år sedan bö...

Av Maj-Britt - 5 februari 2023 17:56

Någon har kanske noterat, att i år har de inte sett mig med kameran i högsta hugg efter ett fototillfälle. Jadå, jag var in på området på torsdag föriddag med en leverans till en knallevän, och gick sedaan tillbaka till bilen och for hem igen. Ni und...

Av Maj-Britt - 13 november 2022 08:05

Då har vi slipsarnas dag i dag då det är Fars Dag. För många blir det problem - vad ska vi ge vår far? Så blir det en slips till sist. Undrar hur många i Sverige som får en sådan i dag? Mina tankar över denna dag har kommit och gått hela veckan, oc...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards