Alla inlägg den 4 juli 2021

Av Maj-Britt - 4 juli 2021 06:57

 

Mitt inlägg i dag börjar med en bild från vårt tidiga morgondopp (5.30) i sjön, fast Koljo hittade något spännande just på denna bild. Myggor fanns det gott om, men vi klarade oss från gårdagens bissingar som ännu inte vaknat. Vattentemperaturen var +23 grader, så det var en aning svalare än igår, som uppvisade +26.


Min rubrik syftar på dagens datum - om det jag skrivit tidigare. I dag är det fyra år sedan Smörhalvan lämnade oss, och ännu förstår jag inte varför det kunde ske. Dessa, har jag gått igenom med både fysisk och mental hjälp av många som jag mött genom åren, men sorgen och saknaden finns kvar med oförminskad styrka. Då och då har jag skrivit om detta, och då förstår ni rubriken. En vän sade nyligen till mig, att den som inte har gått igenom förlusten av sin partner kan aldrig förstå hur det är, och det är så sant, så sant. "Jag förstår hur det känns" - det är ord som man säger till en sörjande person,  men förståelsen saknas i det fallet.


Nu ska jag inte skriva om de känslor som jag bär inom mig. Sådana har jag då och då tagit fram och fäst dem på pränt, men i dag minns jag även vännen Per-Ingvar som reste iväg den 4 februari. Jag hoppas att de har de trevligt tillsammans i den existens, som de befinner sig i.


Jag avslutar detta inlägg med några rader som Lasse Stefanz spelat in, och ber er att vara rädda om varandra.


Vi har vandrat våra vägar

Har delat varje dag

I lycka och sorg var vi tillsammans

Vi hade allt vi önskat, det bästa i vårt liv

Men så en dag så fanns du inte kvar

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards