Alla inlägg den 9 mars 2019

Av Maj-Britt - 9 mars 2019 13:25

 

Jag gick ut för att skotta fram vägarna till fröautomaterna, och då kom Liljan flygande och påtalade att det var tomt på "deras ställe". Det måste åtgärdas, så jag skulle gå dit, men då hade det redan blivit dramatiskt. Moses flög på Liljan och försökte bända upp hennes näbb. Han trodde nog att hon fått något gott av mig bakom hundgården. Gullan verkade inte bry sig...

 

Det syns inte så bra eftersom duvorna är vita, men de hade konstiga läten där i snön. Till slut flög Gullan därifrån. Det kanske blev för bråkigt...

 

Efter en stund flög också de andra, och då skottade jag fram matplatsen, och hällde ut frön till dem. Snabbt var de tillbaka, men troligen var Moses så hungrig så han brydde sig inte om Liljan den här gången utan alla åt i godan ro.


Jag skyfflade undan lite snö där bilarna står, och insåg att det nog kommer att ta flera dagar innan jag har fått fram dem, men å andra sidan har jag ingen brådska från gården.

 

Jag hämtade Koljo för en stunds innevistelse, och han gillar snön väldigt mycket.

 

..och så här såg det ut efter att han hoppat fram till grinden...

 

Jag kommer att ägna en hel del tid att få undan snön från hundgården också, som ni ser, men det borde ju lugna sig med både storm och snöande snart - hoppas jag.

Mina tankar går till Smörhalvan, och just nu kan jag acceptera att han är där han är. Med hans energi, så hade han nog i vanliga fall skottat snö dag och natt, och varit helt slut så jag hade fått ge honom ordentligt med massage så han kommit på benen igen. Min avslutande bild är från ett tidigare år då Smörhalvan gjorde en snötipp dit han fraktade snön från gården. Han står själv där och ser belåten ut. Jag undrar hur tippen skulle ha sett ut i år om han funnits kvar hos oss.

 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards