Alla inlägg den 17 december 2017

Av Maj-Britt - 17 december 2017 21:12

 

Bilfen är från ett besök hos svärfar medan han ännu var i sin krafts dagar, och som ni ser, så handlar det om jul.


I dag är det söndag, och jag var uppe tidigt på morgonen, åt en smörgås och tände Smörhalvans ljus, det tredje i adventsljusstaken. Det gör fortfarande ont i mig, att tänka på, att jag nu får tända alla ljus ensam. Tiden har ännu inte börjat läka mina sår, och i dag läste jag i en bok, där det stod om sorg och ledsamheter. Huvudpersonen sade då, att hon inte ville tänka på den hon förlorat. Det var lättare att skjuta undan den tanken än att sakna och vara ledsen. Ett ögonblick så tänkte jag, att det kanske skulle vara en bra idé, men vad händer sedan, då sorgen och saknaden inte längre vill skjutas undan? Jag tror ju, att det är bättre att gå igenom alla faser, och låta oceanernas vågor skölja mina tårkanaler..


I nästan allt vad jag tar i och gör, så minns jag min käre, och då jag ser på alla julförberedelser som han älskade - ja, då gör det så skärande ont i mig som om det vore en ovass kniv på väg genom min kropp. 

Det finns personer som inte bryr sig om mina känslor, och varför skulle de göra det? Men då det handlar om dem som finns i min närhet, så börjar jag undra hur deras tankar går. Där lever de i sin bubbla, och gör precis vad de vill och hur de vill. De fattar inte att deras handlingar sårar mig ännu mer då jag är i mitt nuvarande tillstånd och lever i sorg och saknad. Jag har ingen som kan trösta mig såsom Smörhalvan gjorde, och jag hoppas att de aldrig hamnar i min situation. Egentligen borde jag inte alls bry mig, men ibland kommer det ögonblick som gör att jag funderar på varför jag ska utsättas för sådana "jag-gör-som-jag-vill-människor"....Jag vill ju bara vara för mig själv, och vill inte störa någon annan.


Nu nalkas de största helgerna,som de flesta ser fram emot, medan vi som mist våra kära, bara vill att de ska ta slut väldigt fort. Ett nytt år knackar snart på våra dörrar och ingen vet vad som händer då. Nya liv kommer till världen, och andra lämnar den, och som jag nu vet, så kan det ske mycket fort. Ännu en gång så ber jag er att vara rädda om varandra och säga till dem som står er nära, att ni älskar dem....



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards