Alla inlägg den 18 november 2017

Av Maj-Britt - 18 november 2017 07:27

 

Nu måste du skicka mig krafter, så jag orkar få bort snön! Visserligen har jag ängeln med traktorn, som tar bort det mesta, men han kan bara köra rakt fram. Skopan är för stor för alla andra utrymmen där det också finns snö. När det kommer ner så mycket som det har gjort nu vill jag bara gråta över förtvivlan att jag är så svag. Jag har ju en snöslunga, men den behöver jag hjälp med att dra igång, och jag kan inte alltid belasta min granne med att be om hjälp. Han hjälper nog många ändå. Du kan väl också kontakta honom som hämtade dig, så att han också skickar mig nya krafter! 


Barnen då? undrar ni, men sonen bor ju drygt sju mil härifrån, och han är engagerad i Räddningstjänsten med jourtider samt att han har sitt ordinarie jobb som också är viktigt. Han kommer ju hit ofta, men kan inte alltid som just nu då snön vräker ner. En trafikolycka kan ske när som helst i detta väder, och då behövs räddningsinsatser. Flickor och mågpärlor bor ju i Luleå, ännu längre bort från mig.


Ni som läser detta, och brukar be till högre makter - snälla ni - be för mig nu så jag orkar med snön. Kyla kan jag hantera bättre eftersom jag har gott om ved inne och utanför huset.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards