Alla inlägg den 4 oktober 2017

Av Maj-Britt - 4 oktober 2017 09:35

I natt som var har jag sovit oroligt, och varit upp flera gånger samtidigt som jag sett på klockan. Nu är det tre månader sedan Smörhalvan lämnade oss i den värsta natten. Jag, och två av barnen satt vid hans sida i några timmar innan han lämnade oss i djupaste förtvivlan som gav oss den tunga tomhetskänslan som kallas saknad. Vi såg hur hans andetag blev svagare och svagare för att till sist upphöra, och vi kunde inte göra någonting alls för att få honom att stanna kvar...


Smärtan som jag kände då har inte minskat ett enda dugg. Istället tilltar den då och då - som i dag när mina tankar snurrar kring den sista natten. Från foton ler han emot mig, till synes frisk och stark, och de vanliga frågorna kommer igen: Varför kom cancern så brutalt, och tog mitt livs kärlek ifrån mig? Varför fick vi inte fortsätta att vara tillsammans och ha det bra med våra hundar? Vi hade ju så många planer och idéer om kommande aktiviteter, men nu syns allt så tomt och meningslöst...


Visst har jag en uppsjö av goda vänner som kan komma om jag vill, men det känns också bra för mig, att få vara ledsen och sörja för mig själv. Tårarna får rinna, utan att någon säger att jag ska sluta gråta, och jag känner, att någon gång i en fjärran, avlägsen framtid, så minskar tåreflödet - fast inte just nu....

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards