Alla inlägg den 1 oktober 2017

Av Maj-Britt - 1 oktober 2017 12:53

 

I dag ser jag på bilden av Smörhalvan då han fyllde 60 år i mars, och då barnbarnet Gulleprinsen har funderingar över morfars skägg. Det här med smärta är verkligen inte lätt att hantera. Under tidigare år har jag känt smärta då någon kär anhörig, vän, eller något djur gått över regnbågsbron. Då har jag alltid trott att det var det värsta som kunde hända.


Men nu, då min älskade lämnade oss steg smärtan upp från de djupaste haven och lade sig på ytan av mitt sinne. Den gräver i mitt inre och får mig att gråta många tårar, och ännu en gång undra över varför och varför igen. I dag har jag många tankar över tidigare år, och det beror på att jag kokar lingondricka, sylt och gelé. Smörhalvan uppskattade mina kokerier, och vi drack oftast lingondricka till maten. Jag fortsätter att fylla flaskor och burkar, fastän jag är ensam om att dricka och äta då jag inte har några gäster...


Egentligen behöver jag inte ägna mig så intensivt åt detta, men vanans makt är stor den också. Jag kan bara inte låta bli, så det får bli som det blir. Alltför väl vet jag ju att Smörhalvan aldrig mer kommer tillbaka, och hoppet om att jag är inne i en mardröm och snart vaknar - det kommer inte att ske - för det är ingen dröm alls. Så kommer min förmaning igen - till er som följer min blogg: Var rädda om varandra och säg till din partner varje dag hur mycket ni älskar honom eller henne. I dag lägger jag också till, att ni ska älska era husdjur, och krama dem fler gånger än ni brukar göra i vanliga fall. Jag kan berätta att Kito har börjat med en ny kvällstradition. Nu kommer hon upp i sängen och lägger sig tätt intill mig, så att jag kan smeka henne. Då somnar vi båda, och när jag vaknar har hon flyttat sig ner till fotänden. Koljo ligger som vanligt vid Smörhalvans kuddar, och Svansen väljer golvet invid min sida. Han tycker att det blir för varmt i sängen, och ligger där max fem minuter innan han flyttar ner..

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards