Alla inlägg den 11 september 2017

Av Maj-Britt - 11 september 2017 18:36

Jag var till Jokkmokk i dag för ett snabbärende, som blev till tre då jag kom ihåg två måsten. På det tredje stället jag besökte, stannade nästan mitt hjärta och jag kände, att för ett ögonblick, så försvann allt mitt blod någonstans. När jag tittade ut genom butikens fönster så där slentrianmässigt som man gör, då man väntar på sin tur , fick jag se en mc-klädd man. Han hade likadant skinnställ som min käre Smörhalva, och jag stod helt förstenad och förlamad och allt på en gång. Ni kan inte föreställa er hur mina tankar och känslor skenade åt alla håll. I övrig var inte mc-killen lik Smörhalvan på något sätt, men synen av skinnstället fick mig helt ur balans. Jag visste ju när jag sist såg denna klädsel, men mitt hjärnkontor skrek Smörhalvan hela tiden. Nu efteråt, då det gått några timmar och jag har jobbat med ved och vinbärsplockning, så ser jag ännu den okände mc-killen för mina ögon, och smärtan gräver djupt i mitt inre....


Jag blev verkligen chockad och hur jag tog mig hem har jag ingen aning om. En ängel kom på kort besök och fick mig att ta mig samman så länge han var här, men sedan sköljde allt över mig igen. Vad som egentligen hände med mig vet jag inte, men plötsligt förstod jag att detta är verklighet. Det är ingen mardröm! Smörhalvan är för alltid borta, och kommer aldrig mer tillbaka....

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards