Alla inlägg den 17 augusti 2017

Av Maj-Britt - 17 augusti 2017 22:14

 

Det här kortet hittade jag bland 52 andra, när jag inventerade en diverselåda, Jag skickade detta till Smörhalvan någon gång under vårt första år tillsammans, och nu då jag ser på det så stämmer texten in så väldigt bra. När jag körde hem ikväll från en surströmmingsmiddag hos goda vänner, så tänkte jag på honom med saknaden som kramade mitt hjärta.Visst var det trevligt att umgås över ett middagsbord, men någon fattades - min Smörhalva.


I bilradion hörde jag Lena Nyman:


Jag har nigit för nymånens skära

tre ting har jag önskat mig tyst

den första är du

den andra är du

och den tredje är du min käre....


(Slutet stämmer också in på Smörhalvan):


Han är härlig och stark som ingen

och säll ska jag sova trygg

i hans armar en gång under vingen

av natten tills natt blir dag.....


Många låtar får mig att gråta av sorg och enorm saknad - den här är en av dem. Jag sover inte längre trygg, och aldrig mer i hans armar. Jag känner inte längre hans styrka, och det hjälper inte hur många gånger jag niger för nymånens skära....han kommer aldrig mer tillbaka...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards