Direktlänk till inlägg 28 juli 2017

Helgon

Av Maj-Britt - 28 juli 2017 08:51

 

Igår kväll såg det ut så här ett tag, och jag trodde att åskan var på ingång, men nej. Sedan försvann de mörka och ersattes av solstänkta dito med en gyllene, silvrig kant högst upp. Det var så vackert, men kameran hade jag lämnat inne, och jag stod där helt förstummad medan en bild steg fram i mitt inre...


Det var en lördagsmorgon då vi var på väg till Arvidsjaur. Det regnade så mycket, så vi övervägde att åka hem igen, men hur det var, så fortsatte vi - en bit till... och då upphörde regnet. Framför oss mot horisonten såg vi moln med silvriga kanter, och det var så vackert, så Smörhalvan saktade ner farten. I samma ögonblick hörde vi Bruce Springsteen i radion, med "When the saints go marching in". Det var en förtrollad stämning i bilen och vi lyssnade på orden, de vackra orden: We are trav´ling in in the footsteps, of those who ´ve gone before, and we ´ll all be reunited on a new and sunlit shore...

Sedan öppnades en glipa i molnen och det såg ut som en port, där helgonen kunde gå in. Varje gång vi sedan åkte den vägen, så tittade vi på varandra då vi kom till den platsen där vi sett de silverkantade molnen, och då tittade vi på varandra och sade nästan på samma gång: Minns du? Ett starkt minne för oss båda, och nu bara för mig. Tårarna rinner igen, och så tanken: Aldrig mer ska vi åka där tillsammans, aldrig mer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maj-Britt - 7 juli 2023 07:47

Så har vi då hunnit in i den sjunde månaden juli, som handlar om skön semester för många, medan andra kämpar vidare. För mig har juli månad blivit en tid då sorg och saknad tagit ett stort kliv närmare mig. Den fjärde, var det precis sex år sedan Smö...

Av Maj-Britt - 21 april 2023 08:12

I år så var April månad den bästa - för mig i alla fall. Många kära besök, bländande sol, gnistrande vita vidder som tog mig och kompisen ut på nya färder. Molnformationerna förtjusar på en tur.     Så här såg det ut några minuter senare, då e...

Av Maj-Britt - 5 mars 2023 18:46


  Gårdagen är förliden, morgondagen har du ej skådat än. I dag hjälper Herren. Så sägs det någonstans, men denna helg har varit förfärlig för mig. I fredags skulle Smörhalvan ha fyllt 66 år, om han fått finnas kvar hos mig, och för sex år sedan bö...

Av Maj-Britt - 5 februari 2023 17:56

Någon har kanske noterat, att i år har de inte sett mig med kameran i högsta hugg efter ett fototillfälle. Jadå, jag var in på området på torsdag föriddag med en leverans till en knallevän, och gick sedaan tillbaka till bilen och for hem igen. Ni und...

Av Maj-Britt - 13 november 2022 08:05

Då har vi slipsarnas dag i dag då det är Fars Dag. För många blir det problem - vad ska vi ge vår far? Så blir det en slips till sist. Undrar hur många i Sverige som får en sådan i dag? Mina tankar över denna dag har kommit och gått hela veckan, oc...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards