Alla inlägg den 17 juli 2017

Av Maj-Britt - 17 juli 2017 07:19

Så är det måndag morgon igen, och från måndag till och med fredag känns det som värst. Jag vaknar för att kolla om Smörhalvan vaknat så han inte försover sig - men nej! Han är inte längre vid min sida. Han ska ju inte ut på något jobb. Han finns inte längre i vår dimension, och då kommer tårarna. Vi hade en sådan rolig tradition innan han for på jobbet, och då stod vi mitt emot varandra och vinkade med varsin högerhand. Sedan kramades vi, och så den obligatoriska Hejdå-pussen. Ibland blev den extra passionerad och vi höll om varandra länge, länge...

Men i dag är min famn tom, och jag kommer osökt att tänka på en strof i en låt: Nu är sommarn här, men var är du min vän?


Då och då får jag höra, att hans lidande under sjukdomstiden är slut, och visst är det så, men jag jobbar förtvivlat med min sorg och saknad, fast det kanske inte syns på utsidan av mig. Ibland kan jag till och med skratta fast hjärtat blöder. Snälla ni som läser detta - ännu en gång säger jag att ni ska ta vara på tiden ni har med er käraste. Snart har tinglaset runnit ut, och ni står där ensamma liksom jag är nu. Barn, barnbarn, släkt och vänner - i sorgens skugga är de bara statister, men de kan bearbeta sin sorg på annat sätt. För mig är den djup som det djupaste hav, och det går inte fort att ta sig upp till ytan..


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards