Direktlänk till inlägg 5 juli 2017

Aldrig, aldrig, aldrig mer....

Av Maj-Britt - 5 juli 2017 03:46

Ni som läser detta, och har en livskamrat som inte riktigt drar åt samma håll som ni gör - försök att enas utan gräl. Det kan bli så, att en dag är ni ensamma, och då kommer tankarna som just nu snurrar i mitt huvud - aldrig mer. Smörhalvan och jag hade ett fint liv tillsammans, och vi stretade sida vid sida vad det än gällde. Vi delade sorgen över dem som gick över regnbågsbron före oss, och vi delade glädjen över barnen och barnbarnen samt allt trevligt som hände dem. Men nu!


Aldrig mer ska vi gå i skogen tillsammans. Aldrig mer ska vi sitta på ett älgpass vid en eld och äta en bit mat. Aldrig mer får jag känna en smekning på min rygg då jag inte kunnat sova. Aldrig mer får jag hjälp i skoterspåren då jag och Koljo fastnat någonstans. Aldrig mer får vi sitta vid våra pimpelhål och vänta på napp. Aldrig mer hör jag den kära rösten i telefonen. Aldrig mer träffas vi så där apropå i Jokkmokk, då åsynen av honom får mig ur balans. Aldrig mer lunchar vi tillsammans på någon restaurang eller bar. Aldrig mer kapar vi veden tillsammans. Aldrig mer styr han vedklabbarna på klyven medan jag sköter reglagen. Aldrig mer röjer vi snön från gården tillsammans. Jag brukade stiga upp tidigt, och hann oftast få bort allt framför bron och lite runt om innan han vaknade. Då var det hans tur att få undan alla högar som jag dragit ihop.


Aldrig mer får jag överraska honom med någon ny maträtt, eller laga något som han tycker om. Aldrig mer har jag någon som provsmakar någon ny smoothie som jag komponerat. Aldrig mer tar han ut hundarna på kvällen - jag tog oftast ut dem i tidig morgon. Aldrig mer ser vi på TV tillsammans och pratar om vad vi ser.  Aldrig mer har jag någon som kommenterar mina foton eller tavlor. Aldrig mer har jag någon som hjälper mig putsa fönster och hänga upp nya gardiner. Aldrig mer ska vi välja julgran och julpynta tillsammans.


Aldrig mer blir jag överraskad över en middag som han serverar. Aldrig mer hör jag att han tar fram dammsugaren för att köra med den i huset. Aldrig mer borstar han hundarna. Aldrig mer får jag en kram eller puss innan han åker iväg på jobbet. Aldrig mer får jag och Svansen titta i fönstret då bilen rullar iväg. Ja, alla dessa "Aldrig mer" byggs på mer och mer eftersom tiden går, så därför kära ni - lägg alla misshälligheter mellan varandra åt sidan. Var rädda om varandra. Ni vet inte om just i dag blir er sista tillsammans. I natt kramade jag Smörhalvans kudde och kände ännu hans doft och tårarna rann i floder. Kom ihåg att "störst av allt är kärleken".

 
 
Ingen bild

birgitta

5 juli 2017 06:13

Tusen kramar!
han kommer ändå att vara med dig, men det är inte samma sak.
jag tänker på dig

 
Bengt

Bengt

5 juli 2017 08:56

Mycket tänkvärt och tyvärr något som vi lätt först tänker på efteråt och inse vi skulle visat större uppskattning.
Ordspråket att kon saknas inte förrän båset är tomt säger man skämtsamt men det är något allvarligt bakom detta

http://berghemmaren.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maj-Britt - 7 juli 2023 07:47

Så har vi då hunnit in i den sjunde månaden juli, som handlar om skön semester för många, medan andra kämpar vidare. För mig har juli månad blivit en tid då sorg och saknad tagit ett stort kliv närmare mig. Den fjärde, var det precis sex år sedan Smö...

Av Maj-Britt - 21 april 2023 08:12

I år så var April månad den bästa - för mig i alla fall. Många kära besök, bländande sol, gnistrande vita vidder som tog mig och kompisen ut på nya färder. Molnformationerna förtjusar på en tur.     Så här såg det ut några minuter senare, då e...

Av Maj-Britt - 5 mars 2023 18:46


  Gårdagen är förliden, morgondagen har du ej skådat än. I dag hjälper Herren. Så sägs det någonstans, men denna helg har varit förfärlig för mig. I fredags skulle Smörhalvan ha fyllt 66 år, om han fått finnas kvar hos mig, och för sex år sedan bö...

Av Maj-Britt - 5 februari 2023 17:56

Någon har kanske noterat, att i år har de inte sett mig med kameran i högsta hugg efter ett fototillfälle. Jadå, jag var in på området på torsdag föriddag med en leverans till en knallevän, och gick sedaan tillbaka till bilen och for hem igen. Ni und...

Av Maj-Britt - 13 november 2022 08:05

Då har vi slipsarnas dag i dag då det är Fars Dag. För många blir det problem - vad ska vi ge vår far? Så blir det en slips till sist. Undrar hur många i Sverige som får en sådan i dag? Mina tankar över denna dag har kommit och gått hela veckan, oc...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards