Direktlänk till inlägg 4 juli 2017

Officiellt meddelande till mina FB-släktingar och vänner.

Av Maj-Britt - 4 juli 2017 03:28

I dag kl.00.40 lämnade Smörhalvan mig för att aldrig återvända. Han fick somna in lugnt från all smärta och alla komplikationer som tillstötte en efter en. Jag och några av barnen fanns vid hans sida och han somnade in så fridfullt.När sjukvårdspersonalen på Jokkmokks Hälsocentral gjort i ordning honom, och vi fick gå in, så såg det ut som om han hade ett småleende på sina läppar, och ändå var det inte den Smörhalva som jag haft vid min sida i så många år. Senast igår kväll, så sade han, att han älskade mig och vi somnade hand i hand. Nu är mina händer tomma....

 
 
Ingen bild

birgitta

4 juli 2017 05:54

Ja, Maj-Britt. Jag finns här när du vill skriva. Jag förstår att det tar tid men jag väntar. Jag vet att du har många brevvänner och jag är säker på att vi alla tänker på dig. Du behöver inte göra kommentaren officiell, bara du vet att jag tänker på dig.
kramar!

Maj-Britt

5 juli 2017 03:45

Tack!

 
Ingen bild

Viktoria

4 juli 2017 06:08

Det gör mig så ont att läsa.
Jag beklagar sorgen.

Maj-Britt

5 juli 2017 03:45

Tack!

 
Ingen bild

Lennart Albinsson

4 juli 2017 09:17

Så tog lovet en ny vändning för dig samtidigt som Erling slapp plågorna och var färdig med sitt liv. En sak är jag säker på att ni kommer att träffas i en annan dimension.
Jag beklagar din stora sorg och önskar dig all tycka trots din stora sorg. Sorgen kommer att kännas tung men inte oövervinnerlig och med din styrka kommer du att leva vidare till glädje för dina kära.

Lennart A

Maj-Britt

5 juli 2017 03:44

Tack för de orden, Lennart, men just nu har jag ingen styrka kvar. Så känns det!

 
Ingen bild

Jessy

4 juli 2017 10:23

Många kramar från mig ❤️❤️❤️

Maj-Britt

5 juli 2017 03:43

Tack!

 
Ingen bild

Daniel Norrby

4 juli 2017 10:31

Många kramar till dig och familjen

Maj-Britt

5 juli 2017 03:43

Tack!

 
Ingen bild

yvonne

4 juli 2017 10:54

Men så tråkigt,att det gick så fort hade jag inte trott.beklagar verkligen förlussten av din älskade smörhalva som du så vackert kallar honom.all styrka som finns sänder jag till dig,du är en stark kvinna men kom ihåg dett är aldrig fel att visa sig svag.kram,

Maj-Britt

5 juli 2017 03:43

Tack!

 
Ingen bild

Kusin Leena

6 juli 2017 12:11

Maj-Britt ! Jag lider med dig och barnen, jag beklagar sorgen . Förlusten av en fin människa är svårt att sätta ord på. Kramar till er❤️❤️❤️❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maj-Britt - 7 juli 2023 07:47

Så har vi då hunnit in i den sjunde månaden juli, som handlar om skön semester för många, medan andra kämpar vidare. För mig har juli månad blivit en tid då sorg och saknad tagit ett stort kliv närmare mig. Den fjärde, var det precis sex år sedan Smö...

Av Maj-Britt - 21 april 2023 08:12

I år så var April månad den bästa - för mig i alla fall. Många kära besök, bländande sol, gnistrande vita vidder som tog mig och kompisen ut på nya färder. Molnformationerna förtjusar på en tur.     Så här såg det ut några minuter senare, då e...

Av Maj-Britt - 5 mars 2023 18:46


  Gårdagen är förliden, morgondagen har du ej skådat än. I dag hjälper Herren. Så sägs det någonstans, men denna helg har varit förfärlig för mig. I fredags skulle Smörhalvan ha fyllt 66 år, om han fått finnas kvar hos mig, och för sex år sedan bö...

Av Maj-Britt - 5 februari 2023 17:56

Någon har kanske noterat, att i år har de inte sett mig med kameran i högsta hugg efter ett fototillfälle. Jadå, jag var in på området på torsdag föriddag med en leverans till en knallevän, och gick sedaan tillbaka till bilen och for hem igen. Ni und...

Av Maj-Britt - 13 november 2022 08:05

Då har vi slipsarnas dag i dag då det är Fars Dag. För många blir det problem - vad ska vi ge vår far? Så blir det en slips till sist. Undrar hur många i Sverige som får en sådan i dag? Mina tankar över denna dag har kommit och gått hela veckan, oc...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards