Alla inlägg den 9 december 2015

Av Maj-Britt - 9 december 2015 18:33

Anna – dagen

Den har en mycket speciell betydelse för mig, eftersom ett av min mors namn var Anna, och jag har tänkt på henne stundvis sedan igår. Nu finns hon inte längre i denna dimension, och jag kan inte få några svar på alla frågor jag borde ha ställt. På sitt sätt undervisade hon mig om allt möjligt utan att jag var frågvis, men ändå har det dykt upp mycket nytt som jag funderar över. Oftast saknar jag henne så det gör ont i mig, och jag hoppas att hon står där på regnbågsbron och tar emot mig, då jag går över gränsen till det okända….


Ja, denna dag var så speciell – nästan mer viktig än hennes födelsedag. Var jag än var i världen, så ringde jag och grattade henne. Många andra med namnet Anna, enkelt eller i kombination med andra varianter finns högvis i min bekantskapskrets, och bland mina släktingar. När jag tänker efter så har många av dem ett sådant sinnelag som min mor hade.

Jag nämner inte dessa här eftersom risken är att jag skulle missa någon, som då kanske blir ledsen för att jag inte skrivit deras namn. Så grattis till er alla som heter Anna i någon variant.


Ni som har er mor kvar i livet, vare sig hon heter Anna, eller något annat - krama henne - och fråga henne om allt ni kan och vill. En dag så står ni kanske där som jag gör nu och tänker; att jag inte frågade henne om det och det....

Så här såg min mor ut i sina ungdomsdagar...

 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards