Alla inlägg den 8 november 2015

Av Maj-Britt - 8 november 2015 07:47

Så är vi framme vid Fars Dag. Dagen då fäderna ska få en present av varierande slag. Detta är också en av affärernas stora dagar före julruschen. Varfär ska man egentligen ha dessa dagar för att komma ihåg varandra? Visst går det att tänka på sina nära och kära varje dag utan något speciellt inköp!


Jadå, jag tänker på min far som reste iväg 1992, och svärfar som gjorde samma sak 2011. Grattis ni som finns där i en annan dimension sida vid sida med oss. Jag uppvaktade ju dem med små presenter och tårta på den tiden då de fanns med oss. Men nu har jag börjat se mer krasst på tillvaron, och ordnar till allt i min smak. Visst är det valfritt att göra som man vill - köpa något stort och vräkigt eller bara skriva ett enkelt kort. Barnen ska inte behöva känna ett "måste" bara för att det är fars eller mors dag. Många har kanske bara en förälder kvar i livet i sin närhet, och andra har ingen alls, som det kan vara i dessa flyktingtider. Andra lider i tysthet i hemmen då de kanske blir misshandlade av just fadern. Det är sådana tankar som gör ont i mig.


Men hur det än är, så fira, eller inte fira - det gör ni som ni vill. Ha en fin söndag alla!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards