Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av Maj-Britt - 27 oktober 2015 06:25

Så kom den då igår - snön. Många har längtat och andra inte. Jag är väl kluven i den situationen. Nog är det skönt så länge snön är borta och jag får hoppas på att detta som kom ner försvinner. Samtidigt är jag glad för det vita täcket. Allt blir så ljust, fint och rent. Man ser vad som passerat och eventuellt har hänt på gården då man inte varit ute själv eller suttit vid något fönster.

En hel del kan man nu göra inomhus. Nu börjar jag med att bland annat plocka bort alla myggbekämpningsprodukter för både människor och djur. Symaskinen får nog jobba flitigt den närmaste tiden då jag har en massiv "åtgärdahög" som jag måste ta itu med. Vidare är det dags att bli bakfull igen. Det är snart slut på både matbröd och fikabröd. Det mest tråkiga är också ett måste - städning! Hundarna har nu börjat släppa loss sommarpälsen, så nu blir det en intensiv tid med boste och dammsugare. Sortering av papper och annat som ska till återvinningen - ja listan på innesysslor kan göras hur lång som helst, och egentligen skulle jag skriva ner allt och stryka punkt för punkt då jag tagit itu med detta. Ja, det ska ag göra, och det blir skönt att kunna se hur måstena försvinner.


De sociala plikterna är ett absolut måste, så där går det bort en hel del timmar. Där vi bor, har vi en förening på sju hushåll för att sköta om en VA-anläggning, och eftersom den drivs med el så kostar det pengar. Det blir räkningar som ska betalas och eventuella reparationer. Nu har vi ju också ett jättestort projekt som vi har börjat med. Avloppet måste ändras enligt kommunala bestämmelser, så det kräver massor av tid och planering och sedan få till allt så det blir godkänt.


Mitt eget jobb att skriva på alla mina böcker måste få sin tid, och det är en härlig sak då jag blir sittande i timtal framför datorn, djupt inne i händelser som vill kliva fram och hamna i respektive bok. Brevkamraterna inte att förglömma. Det är roligt att få brev och nyheter från olika ställen, och sedan skicka mina nyheter vidare.


Barn, barnbarn, födelsedagar och annat - ja hur hinner jag egentligen? Måste också åka till Jokkmokk och handla ibland. Utelivet med hundarna? Smörhalvan! Allt måste planeras för att det hela ska gå ihop.


Innan jag slutar denna gång har jag hunnit bli orolig över alla som ska ut på vägarna i snöhalkan. Visserligen har nog många lagt på vinterdäck på bilarna, men de är ingen garanti för att klara sig från incidenter. Man kan möta någon med sommardäck som "vet hur man kör", och så kan det gå åt skogen - bildlikt talat. Djur på vägen kan kräva en hastig inbromsning, Ta det lugnt och starta er färd tidigare än vad som var tänkt. Var rädda om varandra!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards