Alla inlägg den 23 maj 2015

Av Maj-Britt - 23 maj 2015 22:44

Djur blir man aldrig trött på att iaktta i olika situationer. Om de inte har något speciellt att göra, så fixar de till något. Nu tänker jag i första hand på Svansen. Han har en låda med leksaker under ett skåp i köket, och den drar han fram ibland, och kommer med något som vi ska gömma, så han får leta, eller kasta upp i luften så han får öva på sina målvaktstalanger.


Då han är ute i rastgården ligger han oftast på taket till en av hundkojorna, och där tittar han förstrött på småfåglarna och ekorrarna. För någon dag sedan upptäckte Smörhalvan att det var lek på gång. Svansen hoppade upp och skällde åt Chefinnan som i sin tur hoppade upp på en gren, och sedan for hon bakom stammen - tittade fram så att Svansen fick syn på henne och skällde igen. Samma procedur - bakom trädet igen och kikade fram för en ny skallattack. Så där höll de på en stund tills Chefinnans aptit tog överhanden, och hon började äta solrosfrön. Svansen lade sig ner som om inget hade hänt, och då kom jag in i köket och tittade ut.

Chefinnan ser ut att tänka "vi leker mer senare".

 

Svansens tankar gick kanske så här "hon måste nog äta så hon orkar leka".

Då var det dags för ny lekstund...

 

..och jag fick till en rolig bild, då Chefinnan vänder baken till...

 

Jag ser fram emot nästa episod med djuren som förgyller min tillvaro.



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards