Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Maj-Britt - 9 maj 2015 13:25

Nu kommer jag att börja skriva en del av det som senare blir böcker. Det blir en antologi, en roman, en deckare och dikter. I dag börjar jag med en kort historia om en motorcykeltur i slutet av 1980-talet.


Vi åkte från hembyn, Tårrajaur (strax söder om Jokkmokk vid väg 45), och vidare till Gällivare-Kiruna och Narvik.

Vädret var soligt och fint - perfekt för en tur med detta fordon, men då vi passerat gränsen mot Norge överraskades vi av en kraftig regnskur. Det blev läge för en akut stopp, och för att ta på oss regnkläderna. Medan vi stod där och snabbt försökte få på oss dessa, började jag helt omotiverat att gapskratta. Jag skrattade så att tårarna rann och blandades med regnet. Han, som jag delar smöret med tyckte inte alls att det var roligt, men till slut måste han också dra på munnen. Det måste ha sett roligt ut, och jag kan tänka mig att de som passerade oss i sina bilar, sade säkert "tokiga svenskar", men det bjöd vi på.


Fortsättning följer i antologin, men nästa gång jag skriver, så kommer det att handla om annat.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards