Alla inlägg den 21 april 2015

Av Maj-Britt - 21 april 2015 09:40

21 april


I dag tog vi en sovmorgon, dvs. jag och Svansen – vaknade först kl.5.50, och vid en titt ut genom fönstret fanns det bara en sak att göra. UT! Solen var redan en god väg upp på himlen, och så här så det ut då vi startade dagens tolkresa.

   

Svansen var på alerten, och drog med full fart från början, men en stund senare bytte han till sin vanliga vägvinnande trav. Jag passade på att ta fler bilder av den vackra morgonen.

   

Tolkspåret är helt intakt, och det tackar vi för, och så här är det då vi viker in mot vår eldplats.

 


Solen har töat på ganska bra här, där vi brukar hålla till.

 


När vi vänder och ska hemåt, så ser det ut så här.

 


Svansen blev lat då vi for iväg, och kanske han kände av att han nu är på väg mot sju år, fast det är 364 dagar till dess. Gång på gång vände han sig om och tittade bakåt, och jag försökte se vad han hade uppmärksammat, men jag märkte inget ovanligt. Vi hade en svag motvind, så egentligen skulle han inte ha observerat något, men å andra sidan har ju hundar miljoner luktceller i sin nos. Kanske var Tiburtius på gång…

Tolkspåret går ju nära land, och jag tog en bild som berättar att det ännu är snö i skogen. Det är bara runt en del träd som det är snöfritt.

 

Hem kom vi fast det gick verkligen i slowmotion. Svansen kanske behöver en vilodag, men det underbara vädret och jag tycker annat. Han får väl lunka på, och jag får ta på mig broddarna och bistå honom med farthållandet.

Nu är det dags för köttrökning - ska gå ner till kåtan och lägga på mer ved.


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards